lipsan.blogg.se

Att leva och inte bara finnas

Svart söndag!

Kategori: Allmänt

Dagen började iof väldigt bra, sov otroligt länge, men beror nog på att jag varit vaken sedan i lördags morse. Och vaknade av att min storasyster ringde ❤️ Hon är 7 år äldre och världens bästa syster! När vi växte upp gilaade jag att vara med henne och hennes vänner de gångerna jag väl fick, jag tror nog däremot inte att hon tyckte att det var särskilt kul att ha mig hängandes i hasorna ;) Men nu har vi en bra kontakt, hon finns alltid där om det är ngt. Vi ses inte så ofta tyvärr, dock är det bara 1 timmes resa bort, så man borde göra det oftare. Men vi ska se om vi inte kan ses någon helg framöver, vilket jag hoppas för jag saknar henne och hennes familj sååå mycket. Annars har det varit en tung dag i sportens värld. IFK Göteborg förlorade mot Kalmar 😢 Och AIK vann stort över Norrköping, det gillas ICKE! Vill inte att Malmö ska vinna, inte AIK heller förstås! Vinner inte Blåvitt så hoppas jag ju på Norrköping, eller kanske Bajen för hemfridens skull ;) Dock så vann Frölunda över Djurgården så helt becksvart har det ju inte varit ;) Känns som fotbollen är rätt körd för denna säsongen, vi lär ju inte ens hamna på topp 3 när de spelar som de gör.... Får hoppas att de skärper till sig inför nästa år! Däremot så kan man ju alltid hoppas på ett SM guld till Frölunda igen ❤️💚 Annars då... Ja annars har jag inte gjort ngt alls, har haft mer ont idag. Börjar bli förkyld med tror jag, ont i halsen och frusen. Och de gör ju i sin tur att både magen och axeln gör mer ont. Jag har ju förutom Endometriosen en axel som jag opererat 7 ggr efter en arbetsplatsolycka 2000. Dock inte bedömt som en sådan eftersom jag inte gick till läkaren direkt. Förstår inte riktigt varför man ska fylla i en olycksfalls rapport på jobbet nörd ett sker olyckor. Fick höra då att det var för att kunna gå tillbaka och ha det som "bevis" om man får problem längre fram. Tydligen gäller inte det, har överklagat försäkringskassans beslut och det har varit i länsrätten. Nu var det nog snart 2 år sedan senaste operationen men jag tror att det egentligen skulle behövas en till snart eftersom smärtorna börjat öka igen vid vissa rörelser, eller ja, smärtorna är ju där konstant, men vissa rörelser ökar på det. Men jag har min läkare nere i Göteborg, har haft tur att få åka dit till honom trots att jag flyttat därifrån. Borde ju gå att hitta en läkare här uppe med, men det är svårt att släppa taget om en läkare som är bra och som ändå har koll på vad som gjorts, hur det sett ut och opererat de sista 5 ggr.
Kommentera inlägget här: